Onze fysieke winkel in Elst is op vrijdag 3 januari gesloten. Op vrijdag 27 december zijn wij gewoon geopend.

Retourneren

Retourneren
Ik wil mijn bestelling graag ruilen/retour sturen. Hoe gaat dat in zijn werk?

Ruilen en terugsturen van uw bestelling kan. Laat dit ons dit per mail (winkel@fietsvakantiewinkel.nl) weten binnen 14 dagen na ontvangst. Vanaf het moment dat u heeft aangegeven de bestelling retour te willen sturen heeft u nog 14 dagen om de bestelling daadwerkelijk te retourneren.

Voor alle producten geldt dat deze in originele staat en verpakking dienen te zijn. Dus schoenen in de schoenendoos etc. Voor alles geldt ook dat wij verwachten dat het schoon terug komt, maar ongewassen. Thuis passen van kleding is uiteraard geen probleem, maar wij verwachten het ongebruikt terug zonder haren en vlekken erop, ook die van uw huisdieren. Gebruik de productverpakking waarin het artikel zit ook niet als verzenddoos (dus gebruik bijvoorbeeld de schoenendoos niet als verzendverpakking). Als de producten gebruikt zijn op een manier die verder gaat dan noodzakelijk is om de producten te beoordelen, dan kunnen wij hiervoor waardevermindering in rekening brengen.

Vult u alstublieft het retourformulier in en stuur deze mee met de product(en). Heeft u geen printer? Dan kunt u de gevraagde gegevens ook op een briefje schrijven en deze bij de retourzending steken. Tenzij anders door ons vermeld, mag de retourzending worden opgestuurd naar:

Fietsvakantiewinkel
Celsiusweg 12
6662 PX Elst
Nederland

Tip: Bewaar je verzendbewijs. Mocht er onverhoopt iets misgaan met de retourzending, dan kunnen we de zending daarmee traceren

Binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven het artikel retour te willen sturen zullen we het aankoopbedrag terugstorten, mits we de retourbestelling op dat moment ontvangen hebben of mits u kunt aantonen dat u de bestelling retour heeft gestuurd. Doorgaans verwerken we retourzendingen binnen enkele werkdagen na ontvangst. Zendt u uw hele bestelling retour? Dan zullen wij ook de door u betaalde bijdrage aan verzendkosten van € 2,95 (NL) terugstorten. Dit is de bijdrage in verzendkosten die u heeft betaald om de bestelling bij u thuis te krijgen, niet die voor het terugsturen naar ons kantoor. Zendt u uw bestelling gedeeltelijk retour? Dan zullen wij alleen het aankoopbedrag van de door u teruggestuurde artikelen terugstorten. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waar het bedrag van is afgeschreven. Zie ook hier en dan bij 'Ik verwacht geld van jullie terug, maar ik kan dit niet vinden in mijn rekeningoverzicht'.

Verzendkosten bij retourneren
Als u een bestelling retour stuurt zijn de verzendkosten hiervan voor u. Wanneer u uw gehele bestelling retour stuurt zullen wij ook de door u betaalde bijdrage aan de verzendkosten terugstorten. Dit zijn de verzendkosten om de bestelling bij u thuis te krijgen, niet die voor het terugsturen naar ons kantoor. Wanneer u een gedeeltelijke bestelling terugstuurt zullen wij het aankoopbedrag van de door ons ontvangen artikelen terugstorten. Voor meer informatie zie Terugstortingen.

Verzendkosten bij ruilen
Bij het ruilen van kleding en schoenen voor een andere maat betalen wij meestal de verzendkosten voor de ruil. Zie 'Beperkingen op ruilen' hieronder voor uitzonderingen en meer informatie. Wanneer u andere producten wilt ruilen zijn de verzendkosten altijd voor u.

Procedure bij ruilen
Als u wilt ruilen, neem dan per mail (winkel@fietsvakantiewinkel.nl) contact met ons op. Geef hierbij aan om welk product het gaat en voor welke maat u deze zou willen ruilen. Ook ontvangen wij graag het ordernummer van uw bestelling. Wij zullen er dan voor zorgen dat de juiste maat, indien leverbaar, toegezonden wordt zodra de verkeerde maat bij ons is aangekomen. Dat kan enkele dagen duren in verband met de verwerking van de retourzending. Wij zullen ook de verzendkosten van het toesturen van de juiste maat voor onze rekening nemen.

Graag vernemen wij van u het ordernummer van uw bestelling, welk product u wilt ruilen en voor welk product u dit zou willen ruilen. Zodra wij het te ruilen product van u hebben ontvangen, zullen wij het gekozen product (indien leverbaar) op onze kosten, naar u toe sturen. Is het artikel waarvoor u wilt ruilen duurder of goedkoper? Dan zullen wij voor het verschil een factuur meesturen of het bedrag terugstorten.

Wacht in het geval van een ruil waarbij wij de verzendkosten betalen met het terugsturen van het artikel/de artikelen totdat uw reactie op uw mail van ons heeft, zodat we u kunnen laten weten hoe u de retourzending kunt verzorgen.

Heeft u haast en wilt u een artikel ruilen? Dan is het sneller om het door u gewenste artikel via onze site te bestellen. U kunt het verkeerd bestelde artikel uiteraard op de gebruikelijke wijze retourneren.

Beperkingen op ruilen
Let op:
Kosteloos retour sturen geldt alleen bij ruilen voor een andere maat kleding of schoenen. Als u de kleding/schoenen terugstuurt zonder te ruilen, dan zijn de verzendkosten voor het retour sturen voor uw rekening. Wanneer het om een ander soort artikel gaat zijn de verzendkosten voor de klant.

Let op: Wat betreft het ruilen voor een andere maat, geldt het kosteloos retourneren alleen voor klanten die binnen Nederland wonen.

Let op: Kosteloos retourneren geldt niet voor kleding uit de aanbieding. Als u kleding uit de aanbieding wilt ruilen of terugsturen zijn de verzendkosten voor rekening van de klant.

Ruilen is alleen mogelijk voor kleding en schoenen waarvan de gewenste maat leverbaar is en in ons assortiment zit.

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen. Wat nu?

Als u een ander artikel heeft ontvangen dan u heeft besteld, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Gebruik het artikel in de tussentijd niet en haal het niet uit de productverpakking. Wij zullen zorgen dat het juiste product zo spoedig mogelijk wordt opgestuurd en dat u het verkeerd ontvangen artikel kosteloos kan retourneren.

U kunt hier contact met ons opnemen of mail naar winkel@fietsvakantiewinkel.nl.

Graag vernemen wij het volgende: uw naam, bestelnummer en de naam van het verkeerd geleverde artikel (indien mogelijk graag met foto).

Wacht alstublieft met het terugsturen van het verkeerd geleverde artikel totdat u reactie van ons heeft, dan kunnen wij ervoor zorgen dat u geen verzendkosten betaalt voor het retourneren.