Garantie en reparatie

Garantie en reparatie
Mijn product is stuk. Valt dit onder garantie?

Alles kan een keertje kapot gaan. Dat geldt dus ook voor de producten van de kwaliteitsmerken die wij verkopen. Elk afzonderlijk merk heeft zijn eigen garantiebepalingen. Uiteraard hanteren ook wij deze bepalingen. Dat kan variëren van een jaar tot levenslang. De merken die wij voeren gaan eigenlijk allemaal zeer redelijk met de garantiebepalingen om is onze ervaring. Daarbij is het wel zo dat er alleen aanspraak gemaakt kan worden op garantie als het gaat om productie- en materiaalfouten. Mankementen die ontstaan zijn door reguliere slijtage of oneigenlijk gebruik vallen niet onder garantie.

Wilt u weten of het defect aan een bij ons aangeschaft product onder garantie valt, stuur dan a.u.b. een mail met uw klacht, uw naam, ordernummer of datum van aanschaf en liefst een foto waarop de klacht duidelijk zichtbaar is. Zorg ervoor dat voor ons duidelijk zichtbaar is waar het defect zich bevindt, eventueel door een overzichtsfoto mee te sturen.

Wij nemen dan contact op met de leverancier of het mankement onder de garantie gaat vallen. Na hun reactie nemen we spoedig weer contact met u op. Vaak wil men het artikel zien, voordat men definitief kan vaststellen of het defect onder garantie valt.

Wanneer uw klacht onder de garantiebepaling valt mag u het product kosteloos naar ons opsturen. Wij sturen het defecte product naar de leverancier die uw klacht gaat behandelen. Zodra wij van de leverancier het gerepareerde of vervangende product terug krijgen, zullen wij het naar u terugsturen op onze kosten. In de meeste gevallen zal tot reparatie van het product worden overgegaan, tenzij dit niet mogelijk is. Uw defecte product afgeven en ophalen in Elst is ook een mogelijkheid.

Hoelang duurt de reparatie aan mijn product?
Exact aangeven hoelang een reparatie gaat duren kunnen wij niet. Maar inclusief heen en weer sturen gaan er al snel 2 weken overheen. Soms worden producten voor reparatie of controle opgestuurd naar het buitenland en kan het al gauw oplopen tot 4 weken. Het hoogseizoen van kampeerders is ook het hoogseizoen bij reparatie- en garantie afdelingen. Houd er rekening mee dat het in de zomer en nazomer zo’n 6 à 8 weken kan duren voor wij een product retour ontvangen. Test uw spullen ruim voor uw vakantie, dan is de kans groter dat een mankement tijdig opgelost kan worden.
Kan ik mijn product ook laten repareren buiten garantie?
Niet alle reparaties zullen onder de garantievoorwaarden vallen. Zo kan de garantietermijn verstreken zijn of er zijn problemen ontstaan ten gevolge van slijtage of oneigenlijk gebruik. Natuurlijk willen we dan nog wel kijken of er oplossingen mogelijk zijn. Reparatiekosten worden uiteraard doorberekend naar de klant. Ook de portokosten zijn in deze gevallen voor de klant. Dat geldt voor zowel de heen- als terugzending. Uiteraard bestaat er ook altijd de mogelijkheid om het langs te brengen/op te halen bij ons in Elst. Voorwaarde is logischerwijs wel dat de spullen bij ons aangeschaft zijn. Houd er rekening mee dat reparatie niet altijd mogelijk is en dat de duur van de reparatie kan oplopen tot een week of 4 (of langer in het hoogseizoen).
Hoelang zit er garantie op mijn product?
Wij hanteren de garantietermijn die door de producent van het artikel wordt gegeven. Voor het ene product is dit 2 jaar, voor het andere levenslang. Een levenslange garantie betreft de verwachte levensduur van een product, niet die van de eigenaar. Garantie geldt altijd alleen op productiefouten en dus niet op bijvoorbeeld slijtage of schade die ontstaat door oneigenlijk gebruik van het artikel. Denkt u dat uw klacht binnen de garantie-regeling valt? Kijk dan even wat u moet doen om hiervoor in aanmerking te komen bij 'Mijn product is stuk. Valt dit onder garantie?'.
Ik ben onderweg en heb materiaalpech gekregen aan een bij jullie aangeschaft product. Wat nu?
Spullen kunnen ook tijdens uw vakantie kapot gaan of lek raken. Het is natuurlijk heel vervelend wanneer dit gebeurt. Wij kunnen helaas geen reparatie of vervanging regelen tijdens uw vakantie, het is dus even improviseren. Wel kunt u hierover alvast contact met ons opnemen, zodat er bij uw terugkeer gelijk werk van gemaakt kan worden. Mail ons op winkel@fietsvakantiewinkel met uw klacht, ordernummer en foto waarop de klacht zichtbaar is.