Alles kan een keertje kapot gaan. Dat geldt dus ook voor de producten van de kwaliteitsmerken die wij verkopen. Elk afzonderlijk merk heeft zijn eigen garantiebepalingen. Uiteraard hanteren ook wij deze bepalingen. Dat kan variëren van een jaar tot levenslang. De merken die wij voeren gaan eigenlijk allemaal zeer redelijk met de garantiebepalingen om is onze ervaring. Daarbij is het wel zo dat er alleen aanspraak gemaakt kan worden op garantie als het gaat om productie- en materiaalfouten. Mankementen die ontstaan zijn door reguliere slijtage of oneigenlijk gebruik vallen niet onder garantie. Rijdt u met uw auto over uw tent, of valt u heftig waarbij uw fietstassen beschadigd raken, dan zult u begrijpen dat dit niet onder garantie valt.
Wilt u weten of het defect aan een bij ons aangeschaft product onder garantie valt, stuur dan a.u.b. een mail met uw klacht, uw naam, ordernummer of datum van aanschaf en liefst een foto waarop de klacht duidelijk zichtbaar is. Zorg ervoor dat voor ons duidelijk zichtbaar is waar het defect zich bevindt, eventueel door een overzichtsfoto mee te sturen.
Wij nemen dan contact op met de leverancier of het mankement onder de garantie gaat vallen. Na hun reactie nemen we spoedig weer contact met u op. Vaak wil men het artikel zien, voordat men definitief kan vaststellen of het defect onder garantie valt.
Wanneer uw klacht onder de garantiebepaling valt mag u het product kosteloos naar ons opsturen. Wij sturen het defecte product naar de leverancier die uw klacht gaat behandelen. Zodra wij van de leverancier het gerepareerde of vervangende product terug krijgen, zullen wij het naar u terugsturen op onze kosten. In de meeste gevallen zal tot reparatie van het product worden overgegaan, tenzij dit niet mogelijk is. Uw defecte product afgeven en ophalen in Elst is ook een mogelijkheid.